Algemene Voorwaarden Bart Brookhuis Quality Grill

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedrijf: Bart Brookhuis Quality Grill, geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 83072179.
  2. Klant: de natuurlijke- of rechtspersoon die met het Bedrijf een overeenkomst aangaat.
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
  4. Website: de webshop van het Bedrijf waarop producten worden aangeboden die door Klanten kunnen worden afgenomen.
  5. Overeenkomst: de afspraak op grond waarvan het Bedrijf tegen betaling producten en/of diensten levert aan de Klant.
  6. Producten: alle zaken die het onderwerp zijn van een Overeenkomst.
  7. Diensten: alle werkzaamheden die het onderwerp zijn van een Overeenkomst.

Artikel 2 - Identiteit van het Bedrijf

  • Naam: Bart Brookhuis Quality Grill
  • Vestigingsadres: Dorpstraat 15, 7587 AA De Lutte
  • Telefoonnummer: [Telefoonnummer]
  • E-mailadres: info@bartbrookhuisqualitygrill.nl
  • KvK-nummer: 83072179
  • BTW-nummer: NL001407804B74
  • IBAN: NL94 ABNA 0102 1122 23

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van het Bedrijf en op elke tot stand gekomen Overeenkomst tussen het Bedrijf en Klant.
  2. Voordat de Overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de Klant beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal het Bedrijf voordat de Overeenkomst wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij het Bedrijf zijn in te zien.
  3. In geval van strijdigheid tussen de inhoud van de Overeenkomst en deze voorwaarden, prevaleren de bepalingen uit de Overeenkomst.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Klant mogelijk te maken.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de Klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
  4. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden het Bedrijf niet.

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de Klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de Klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt het Bedrijf onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
  3. Het Bedrijf kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de Klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst. Indien het Bedrijf op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

Artikel 6 - Prijzen

  1. Alle prijzen die op de Website worden vermeld zijn in Euro's, inclusief BTW en exclusief andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd, tenzij op de Website anders wordt vermeld.
  2. Alle prijzen op de Website zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.
  3. Het Bedrijf heeft het recht de prijzen en tarieven te wijzigen. Gewijzigde prijzen en tarieven gelden - behoudens andersluidende afspraak - vanaf het moment waarop deze worden ingevoerd.

Artikel 7 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de Overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de Klant verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de Overeenkomst.
  2. Bij de verkoop van producten aan Consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de Consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De Klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan het Bedrijf te melden.
  4. In geval van wanbetaling van de Klant heeft het Bedrijf behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de Klant kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 8 - Levering en uitvoering

  1. Het Bedrijf zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de Klant aan het Bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het Bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de Klant hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal het Bedrijf het bedrag dat de Klant betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij het Bedrijf tot het moment van bezorging aan de Klant of een vooraf aangewezen en aan het Bedrijf bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 9 - Herroepingsrecht voor consumenten

Bij producten:

  1. De Consument kan een Overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Het Bedrijf mag de Consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de Consument, of een vooraf door de Consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of: a. als de Consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen; c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten:

  1. De Consument kan een dienstenovereenkomst gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Het Bedrijf mag de Consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien het Bedrijf de Consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
  2. Indien het Bedrijf de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de Consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de Consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

  1. Het Bedrijf kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als het Bedrijf dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld: a. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop het Bedrijf geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen; b. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als: i. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Consument; en ii. de Consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra het Bedrijf de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd; c. Volgens specificaties van de Consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de Consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn; d. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken; e. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken; f. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop; g. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als: i. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Consument; en ii. de Consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 - Conformiteit en garantie

  1. Het Bedrijf staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
  2. Een door het Bedrijf, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de Consument op grond van de Overeenkomst tegenover het Bedrijf kan doen gelden.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering aan het Bedrijf schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.

Artikel 12 - Levering en uitvoering van voedselproducten

  1. Bij de levering van voedselproducten gelden specifieke voorwaarden vanwege de aard van deze producten: a. Het Bedrijf zorgt voor adequate verpakking en transport van voedselproducten volgens de geldende hygiënevoorschriften. b. De Klant is verantwoordelijk voor het op juiste wijze bewaren en bereiden van geleverde voedselproducten volgens de aanwijzingen van het Bedrijf. c. Het Bedrijf staat niet in voor de kwaliteit van voedselproducten die na levering niet op de juiste wijze zijn bewaard of bereid.
  2. Voor voedselproducten geldt geen herroepingsrecht vanwege de beperkte houdbaarheid en hygiënische overwegingen.

Artikel 13 - Klachtenregeling

  1. Het Bedrijf beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de Klant de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij het Bedrijf.
  3. Bij het Bedrijf ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door het Bedrijf binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. De Klant dient het Bedrijf in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.

Artikel 14 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen het Bedrijf en de Klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen tussen de Klant en het Bedrijf over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door dit Bedrijf te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de Klant als het Bedrijf worden voorgelegd aan de bevoegde rechter.

Artikel 15 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

  1. Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de Klant zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de Klant op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
  2. In geval van tegenstrijdigheid tussen deze algemene voorwaarden en de overeenkomst, prevaleert de overeenkomst.

Artikel 16 - Aansprakelijkheid

  1. Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van het verstrekken van onjuiste of onvolledige informatie door de Klant.
  2. De aansprakelijkheid van het Bedrijf is beperkt tot het bedrag dat in het betreffende geval onder de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald, vermeerderd met het bedrag van het eigen risico.
  3. Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder begrepen maar niet beperkt tot gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

Artikel 17 - Wijziging van algemene voorwaarden

  1. Het Bedrijf is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen.
  2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de Klant meest gunstige bepaling zal prevaleren.

 

Versie: 17 april 2025

Contactgegevens Bart Brookhuis Quality Grill

Dorpstraat 15 7587 AA De Lutte

E-mail: info@bartbrookhuisqualitygrill.nl

KvK nr.: 83072179 BTW nr.: NL001407804B74 IBAN nr.: NL94 ABNA 0102 1122 23